Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szia Aryen!
olvastam régebbi hozzászólásokban hogy van egy Puch cobrad annyi kérdésem lenne hogy nem szeretnéd eladni?vagy esetleg más motorba becserélni
Nekem is jól jönne hozzá mert kilyukadt aztán ömlik a benzin a túlfolyón át meg vagy 5 lityit eszik pedig már foltoztam bőven. Valószínűleg tudok hozzá készíttetni úszót kb 4000 forint lenne érdekelne téged?
Így IGAZ!
Nem "némi igazság" van abban amit leírtam D:)

A zajszintek meg a világon semmi köze ahhoz, hogy rezső vagy nem rezső van a motoron.
A rezső tompikáját is meg lehet csinálni egészen halk, pöncögősre, csak viszonylag nagy átmérőjű tompítódob kell rá, viszonylag nagy köbtartalommal..

Az utcai motorok kipuját sokkal inkább azért nem csinálják éles karekterűre, hanem széthúzpttabbra, mert egy hegyes motorral egyszerűen szar közlekedni.
Nyilván van igazság abban amit leírtál, de ugye tudod, hogy az utcai gépeken a zajszint betartása előnyt élvezett a tervezésnél. Amiről én írtam, az a speciál gépekre vonatkozott elsősorban. Érdemes elolvasni Walter Kaaden, meg Eric Wolf munkásságát, mondjuk pont az általad említett Dkw rt 125 speciál gépen. Amúgy a legspécibb rezók nem is a motorokon, hanem a modell repülőkön vannak. Láttam olyat, ami 20000 ford./perc felett üzemel.
"Régebben, 20-30 éve, elvétve lehetett utcai gépen rezót látni. Ma a legkutyább robogón is az van. "

Azrt, ez nem teljesen így van.

Sok mai robin, csak rezónak látszó tárgy van, de ha szétvágod, kiderül, hogy simán csak egy kamrás cucc, úgynevezett boxmuffler rendszerű cucc, ami kívülről rezónak látszik, azért is 15 kiló egy cső.
(trabin, varnyogón meg a Lengyel Syrennán van iylen például)

A nagyon régi csepeleken kívül-amiken tényleg csak egy hosszú könyök, meg egy hangtompító van- tulajdonképpen a legtöbb motoron valamiféle rezó található.

Mondjuk rezonátoros rendszerűnek lehet nevezni azt a kipufogót, ami képes jelentősen befolyásolni a henger töltési-ürítési viszonyait.
Ilyen értelemben rezó az is, ami egy tök széria MZ-n van, vagy ami a Simsonon, és tulajdnoképpen az összes pukkcündapparákmi motoron lévő Sebring vagy más gyártmányú cucc.
A simsonon például egy meglehetősen ravasz rendszerű, erősen széthúzott karakterisztikát adó cső van, ami a hangtompító (végdarab) tól eltekintve, gyakorlatilag azonos rendszerű, mint a fixes gokartokban található versenycsövek.

Ehhez némileg hasonló (rendszerében) a P10 szalámivégű kipuja, de ilyes elven működő cucc van a yamaha ypvs kipujában is.

A többi keleti motor kipuja más, azok csak kivülről tűnnek rezó szerűenk, például amit a DKV -ra tettél, abban a rigában,ha jól emlékszem lemezes izék vannak, na az tényleg nem csinál semmit , vélhetően egy simson csővel jobbanis menne (sokkal) csak az meg otromba lenne rá ugye..
Egészen pontosan milyen márkájú, típusú zselés akkumulátort használsz a cobrában?
Igen, a verseny gépeken, valóban előfordul, hogy a kipufogógáz hőmérsékletét emelik a bandázzsal. Ennek oka a gáz fajsúlyának, ezen túl az áramlási sebességének változtatása. Akár 45 % teljesítmény növekedés is elérhető egy jól hangolt rezóval, valamint a nyomaték eloszlásának szinte korlátlan variálhatósága. Mondjuk nem árt ehhez jó matekosnak lenni. Régebben, 20-30 éve, elvétve lehetett utcai gépen rezót látni. Ma a legkutyább robogón is az van.
Mikor elkezdtem felújítani még tél volt azért tekertem be, hogy ne fázzon meg :) Most készítem rá a fecske gatyót a strandoláshoz
Keresek Honda SS50-hez úszót, esetleg komplett karburátort. Jó lehet még CB50, Monkey alkatrész is.
Akor szokás betekernü a könyököt, ha a kipugáz hőmérséklet túl alacsony benne.
X hőmérsékletre y hossz adódik, és ha Z a hőmérséklet nem műkszik rendesen a rezó
egyébként nincs cs 50 dobozom,de ks 50-hez nekem is kellene...
ha nem vagyok indiszkrét,fázik a kipuff könyök,hogy igy befóliáztad?
Köszi ! Nos még egyenlőre nem tudtam végsebességet nézni, de nem ez a lényeg ezeknél a motoroknál, bár így , hogy nem vette a 4. sebességet 55 körül mentem vele. De mint írtam nekem ezeknél nem az a lényeg, hogy felvegyék egy nagyobb köbcentijű motorral a versenyt. Az élmény mindent megér !
gecc de nagyon szép a vasad. :) nekem meg cafféracerbe halott a ktm cometem. habár kérdezhetem hogy a te mocid mennyivel megy végsebességre?
www.motoralkatresznagyker.hu
TRV-Lucas MCB 508 3832+1375 posta:
Gyorsban ezt találtam interneten!
Kis türelmet! Körülnézek, és írok!
Nagyon pofás lett. A hézagoló alátét bakira, meg azért nem gondolt senki, mert szétszedésnél alapvető, hogy leírjuk, vagy lefotózzuk a sorrendet.
Nos, természetesen megvannak az eredeti alkatrészek is, de így nézne ki a kis cafe racer stílusba elcsavart Herculesem. 1968 MK 50/1 Super 4.
Köszönöm a választ! Úgy érzem rájöttem a hibára, valamelyik nap szétborítom újra. A "motorszerelő" akinél javítottuk a berúgókar rúgó hibát,a váltófogaskerék sor végén lévő egyik hézagoló gyűrűt amin nagyobb furatú volt a végén berakta az utolsó legkissebb fogaskerék elé a távtartó gyűrűre, mondván, hogy az ott nem kotyog a tengelyen és szerinte odavaló. Nos szerintem így utólag átgondolva NEM. Mert ahogy amatőrként nézem a szerelési videót ott a tengely így nem tud tőle beleakaszkodni a 4. fogaskerék furatába. Igaz a hézagolás ugyan annyi de így,de szerintem ez lehet a gubanc. Jól gondolom ? Ja beszéltem Milots-al, pár éve ismertem meg személyesen, Őt egy nagyon pozitív embernek ismertem meg, szoktam nála megállni ha arra járok, nagyon jó eszmecseréket lehet vele folytatni. Nos Ő is azt mondta, ha elakadok nagyon vigyem el hozzá és segít.Amúgy tőle már hallottam a neved innen vagy ismerős. Nekem , vagyis a fiamnak kellett volna a zündapp CS50 oldaldoboz.
Srácok tudnátok segitteni, Hercules vázban SACHS 5-ös vizes block, melyik típus lehet ez? És menyit érdemes érte adni maximum ha közepes állapotban van, és hijánytalan?
Hali. Van még bármi cuccod Hercules Sachs Rs 50 hez , és Monzához ?
hondavf1000r@freemail.hu
a kuppplung oldalt bontsd meg,és a váltokapcsolo szerkezeten állits,2 db 6-os csavar fogja,és tologatható jobbra balra.van minden cuccom 4 gangos blokkhoz