Mindenkinek ajánlom, aki nem ismeri: www.sonnengelber.de. Szinte az összes 50-es és 80-as fenn van rajta. Akár google fordítóval is jó rengeteg infóval. Na persze aki beszél németül annak lesz igazán buli...
nekem a castrol félszinti vagy repsolt használtam és mind kettő jó. bár én a full szintit nem mindig használom. De a nicasilosba érdemes fullszintit használni. amúgy a mocim azért lett csapágyas mert gyári steyr főcicsapágy voltak benne gondolom már elég ideje futottak és ezért kell cserélnem....
én még sose néztem milyen olaj került a gépbe,és csodák csodája,még sose tettem csapágyasra a gépeimet:)) nyilván ha versenyre megy az ember 35 fok melegben csutka gázzal órákon át,ott már van értelme nézni az olajat.de normál üzemeltetés során tökmindegy
Ok, az igaz, ha szar a gép, akkor nincs értelme forgatni. De aki ezen az oldalon van, annak nem 5000-et, hanem minimum 8-10000-et forog a gépe. A hengerek zömmel nicasilosok és eleve nagyobb hőterhelésre, meg sokkal nagyobb dugattyú sebességre vannak tervezve. Na itt rohadtul nem mindegy az olaj minősége. Ráadásul az ember szereti időnként megküldeni a bicajt és nem szeretnék úgy járni mint a Brumo...
Több féle adatot találtam a Puch blokkos Ktm keverési arányra, jellemzően 78-ig 1:25, azt követően 1:50 van megadva. Valószínüleg az az olaj ott, akkor jobb lehetett, mint amit itt lehet venni. Amióta létezik a fullszintetikus 2T én mindenbe azt rakom 1:50-ben, de nem a surlódás csökkentése miatt elsősorban, hanem mert utálok kipufogót pucolni...
(mondjuk rs125 kupa)
benzin adalékanyag Desolite B 250 ml !
42-éves a krejdli!
Kétségtelen, hogy az olajok elég drasztikusan javultak az elmúlt 30 éveben.
Úgy értem ár/érték arányban.
Amennyibe egy ásványi castrol kerül, annyiért lehet venni full szinti elfet..
arányban! 45 000 km van benne!